ความคิดเห็นที่ 1 ที่ขอนแก่นม้าแก่ ใช้งานวิ่งแข่งไม่ได้แล้วเขาเอาไปผสมทำหมูยอ อร่อยดี แต่เราสงสารม้าน่ะ | โดย: เจ้าบ้าน [2 ก.พ. 49 23:30] ( IP A:61.91.163.69 X: ) |  |
ความคิดเห็นที่ 2 เอาม้าแก่มาใช้งาน คล้ายเอาคนแก่มาดูแลแพทยสภา วกวนซ้ำซาก ประดุจพายเรือในอ่าง ไปกี่งานกี่เวทีมีเหมือนเทปม้วนเก่าๆ ย้ำคิดย้ำทำไม่รู้จะบอกอย่างไรดี ผลงานก็ออกมาแบบที่เห็น
สนิม...ย่อมเกิดแต่เนื้อ ..ในตน | โดย: สงสารจริงๆนะ [2 ก.พ. 49 23:34] ( IP A:61.91.163.69 X: ) |  |
ความคิดเห็นที่ 3 อ้อ ม้าแก่กินแต่หญ้า ไม่เคยทำให้คนตายนะ แต่การแพทย์ไม่แน่ อันนี้จะเปรียบเทียบกันเห็นทีจะไม่สมควร | โดย: . [2 ก.พ. 49 23:37] ( IP A:61.91.163.69 X: ) |  |
ความคิดเห็นที่ 4 ไม่รู้สิมุมมองแต่ละคนก็ไม่เหมือนกัน การวิจารย์เรื่องใดๆ นอกจะเป็นการวิจารณ์เรื่องนั้นๆ และตัวผู้แต่แล้ว ทัศนะคติ แนวคิด ของผู้วิจารณจะถูกแสดงออกมาด้วย มันทำให้ทราบว่าเป็นคนอย่างใร เช่นใจกว้าง ใจแคบ มองโลกในแง่ดี แง่ร้าย เห็นอกเห็นใจ สมน้ำหน้าหรือช่างกระแนะกระแหนเป็นต้นครับ ก็จะคล้ายกับสำนวนที่ว่าเอาจิตใจต่ำช้าไปประเมินวิญญูชนละมั้งครับ ไม่่มีใครจะเข้าแพทย์ได้ดีที่สุดนอกจากแพทย์หรอกครับ เพราะบางครั้งคนที่รับรู้ปัญหาได้ดีที่สุดก็คือคนที่นอนอยู่กับปัญหาครับ | โดย: kanu [2 ก.พ. 49 23:46] ( IP A:203.156.52.253 X: ) |  |
ความคิดเห็นที่ 5 https://www.kstp.com/article/stories/S12641.html?cat=1
example story when accident happenned in airlines industry
what should the pilot assosiation said
do not blame only the weather
nowsday, healthcare industry in US. has been accepted and adopted airlines safety system to applied in their patients safety system to reduce insurance premium.
. | โดย: T.I.N. [3 ก.พ. 49 10:04] ( IP A:210.86.181.20 X: ) |  |
ความคิดเห็นที่ 6 Flight data and cockpit voice recorders were removed from the plane and were being sent to Washington for analysis, a National Transportation Safety Board investigator said Friday. | โดย: . [3 ก.พ. 49 10:06] ( IP A:210.86.181.20 X: ) |  |
ความคิดเห็นที่ 7 NTSB investigators were on scene.
In a briefing, NTSB board member Ellen Engleman Conners stressed that a variety of factors need to be looked at before any cause is determined.
\\"Often, the first guess is not correct,\\" Conners said. \\"So, we\\'re not going to guess. We\\'re going to focus on facts and science and data.\\" Among other things, routine toxicology tests on the pilots were planned, | โดย: . [3 ก.พ. 49 10:08] ( IP A:210.86.181.20 X: ) |  |
ความคิดเห็นที่ 8 Terry McVenes, chairman of the Air Line Pilots Association's safety committee, said the weather will be only one factor investigators will examine.
" They'll look at the weather, they'll look at the runway conditions, they'll look at the profile of the airplane both on approach and landing," McVenes said. "They'll take a look at everything and figure it out." | โดย: . [3 ก.พ. 49 10:10] ( IP A:210.86.181.20 X: ) |  |
ความคิดเห็นที่ 9 and this is the result of investigation .
On Friday, January 27, 2006 the U.S. National Transportation Safety Board (NTSB) released a recommendation to the U.S. Federal Aviation Administration (FAA) regarding thrust reverser credit in landing field length calculations. The recommendation stemmed from the subject landing overrun accident. The NTSB recommended that the FAA:
Immediately prohibit all 14 Code of Federal Regulations Part 121 operators from using the reverse thrust credit in landing performance calculations. (A-06-16) Urgent
The NTSB web site provides the complete recommendation text. The information may be obtained at the following web link:
https://www.ntsb.gov/Recs/letters/2006/A06_16.pdf
Boeing would like to assure operators that we will give this recommendation careful consideration. Boeing will support the FAA and the industry in determining a response to the NTSB recommendation. The schedule for the response has not been determined, but Boeing will keep operators apprised of the situation.
In the interim, Boeing would like to remind operators of the following information.
This recommendation may affect operational (en route) landing field length calculations for contaminated runways. Dispatch landing performance calculations are not at issue. | โดย: `T.I.N. [3 ก.พ. 49 10:14] ( IP A:210.86.181.20 X: ) |  |
ความคิดเห็นที่ 10 NTSB recommended that the FAA:
Immediately prohibit all 14 Code of Federal Regulations Part 121 operators from using the reverse thrust credit in landing performance calculations. (A-06-16) Urgent | โดย: T.I.N. [3 ก.พ. 49 10:16] ( IP A:210.86.181.20 X: ) |  |
ความคิดเห็นที่ 11 ขอบคุณที่นำมาให้อ่านครับ ก็อย่างว่าแหละครับผมมันก็หมอโง่คนนึงแหละครับ คงเข้าไม่ถึงความสามารถของเครือข่ายมั้งครับ | โดย: kanu [3 ก.พ. 49 11:28] ( IP A:203.156.52.253 X: ) |  |
ความคิดเห็นที่ 12 ทัศนะคติ แนวคิด ของผู้วิจารณจะถูกแสดงออกมาด้วย มันทำให้ทราบว่าเป็นคนอย่างใร เช่นใจกว้าง ใจแคบ มองโลกในแง่ดี แง่ร้าย เห็นอกเห็นใจ สมน้ำหน้าหรือช่างกระแนะกระแหนเป็นต้น
good Idea | โดย: T.I.N. [3 ก.พ. 49 14:10] ( IP A:210.86.181.20 X: ) |  |
ความคิดเห็นที่ 13 ความเห็น 3
กินแต่หญ้าจริงรึเปล่า แล้วทำไมตัวอ้วนพี มีกิจการโลงพายาบาน ส่วนตัวร่ำรวย ๆ ๆ ๆ ๆ กันท้างน้าน....... | โดย: กินหญ้าเก่งรวยก่อน [3 ก.พ. 49 22:28] ( IP A:58.8.44.131 X: ) |  |
ความคิดเห็นที่ 14 แสดงว่าหมอไม่มีจนใช่ไหมครับ มะลองมาดูที่โคราช บุรีรัมย์นี่มะ จะได้เห็นหมอแม้แต่รถยนต์ก็ไม่มีกลับ อาศัยบ้านอยู่ใกล้ รพ ขี่จักรยานไปทำงาน | โดย: kanu [4 ก.พ. 49] ( IP A:203.146.191.209 X: ) |  |
ความคิดเห็นที่ 15 ต้นไม้ใหญ่ย่อมเริ่มจากเมล็ดเล็กๆ คนที่มาจากครอบครัวยากจนก็ต้องเริ่มจากตรงนี้กันทุกคน อีกสิบปีข้างหน้า ค่อยมาสรุปใหม่ สงครามยังไม่จบอย่าเพิ่งนับศพทหาร ขอให้คุณจำที่คุณพูดวันนี้ไว้ด้วย | โดย: เจ้าบ้าน [4 ก.พ. 49 23:09] ( IP A:61.91.162.199 X: ) |  |
|